www.soL.org.tr
Sabah-Atv ihalesinde talipliler ortaya çıkıyor
25 Eylül 2007, Salı

TMSF’nin Sabah-Atv grubunun satışı ihalesi için 7 Kasım tarihini vermesinin ardından uluslararası beş şirketin ihaleye katılmak üzere başvurduğu açıklandı. TMSF, katılım şartları konusunda temkinli davranarak usulsüz katılımı kesinlikle engelleyeceğini söylüyor.

resim

HABER MERKEZİ TMSF Sabah-Atv grubunun satışını yapacağı ihale tarihini açıklamasının ardından Reuters kaynaklı bir haberde Yunan medya kuruluşu Antenna, Alman ProsiebenSat.1, Avrupalı Bertelsmann bünyesindeki RTL grubu, ABD merkezli medya devi News Corp ve Çek medya şirketi Central Europe Media Enterprise’ın (CME) katılım için başvurduklarını açıkladıkları bilgisi yer aldı.

1,1 milyar dolar muhammen bedelle satışa çıkarılan Atv-Sabah grubu için ihaleye girecek firmalar 15 Ekim'e kadar önyeterlilik için başvuracaklar ve daha sonra 6 Kasım'a kadar tekliflerini verecekler. Reuters'ta yer alan haberde, TMSF’nin ihaleye katılacak firmalarda özkaynak toplamının 300 milyon dolar olması, bunun da en fazla yüzde 25'inin yabancı firmadan, kalan yüzde 75'inin ise yerli ortaktan gelmesi şartı aranacağı ifade edildi. Açıklamada ayrıca bir katılımcı konsorsiyumda bir yabancı ortağın yanı sıra en fazla iki yerli ortak olabileceği, bunlardan birinin de bir medya şirketi olması gerektiği bilgisi yer aldı. TMSF ihale şartlarına uygun olmayan konsorsiyumlar ile paravan şirketlerle ihaleye katılmaya çalışacaklara karşı uyarıda bulunarak bazı yabancıların medya işiyle ilgisiz ortaklar bularak bu ihaleye girme şartlarını sağlama yolunu seçtiklerini, TMSF'nin şu ana kadar buna kalkışan bazı firmalar olduğu izlenimi edindiğini kaydetti.

Fox’a kardeş mi geliyor?
Daha önce TGRT’yi satın alarak Fox TV ile Türkiye medyasına giriş yapan Rupert Murdoch’ın şirketi News Corp da Atv-Sabah ihalesine katılıyor. ABD’nin saldırgan politikalarının sözcülüğünü yapan News Corp’un ihaleyi alarak medyada daha fazla güce sahip olmak istediği konuşuluyor. Türkiye medyası ABD’nin Ortadoğu projesinde önemli yer tutan alanlardan biri. Türkiye medyası yeni ve gelişmekte olan bir pazar oluşu ve potansiyel genç işgücü bakımından da uluslararası sermayenin iştahını kabartıyor.

yazici   mail