www.soL.org.tr
Ortaöğretim dershanelere teslim
17 Mart 2007, Cumartesi

MEB tarafından yapılan bir araştırmaya göre, öğrenciler dershanelerde verilen eğitimi liselerden daha kaliteli buluyor. Öğrencilerin büyük çoğunluğu, dershaneye gitmeden ÖSS’yi kazanmanın çok zor ya da imkansız olduğunu düşünüyor.

resimHABER MERKEZİ Milli Eğitim Bakanlığı'na (MEB) bağlı merkez birimlerinden Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı'nın (EARGED) yaptığı bir araştırmaya göre; lise öğrencilerinin çoğunluğu dershanelerdeki eğitimin okuldan daha kaliteli olduğunu söyledi.

EARGED tarafından Ankara, İstanbul, Sivas, İzmir, Artvin, Kocaeli, Osmaniye, Şanlıurfa, Bitlis, Malatya, Adıyaman, Antalya, Afyon ve Amasya olmak üzere 14 ilde uygulanan araştırmaya 28 liseden 840 öğrenci katılırken, öğrencilerin yüzde 75'inin dershaneye gittiği belirlendi.

Araştırmaya katılan öğrencilerin yüzde 45.3'ü dershanelerdeki eğitimin daha kaliteli olduğunu belirtirken, yüzde 8.8'i okullardaki eğitimi daha kaliteli bulduğunu ifade etti. Ayrıca, öğrencilerin yüzde 69.3'ü dershaneye gitme nedenlerini, okuldaki eğitimin ÖSS'yi kazanma da yetersiz olması olarak, yüzde 10.6'sı okulda farklı ve rahat ortam sağlanamaması olarak açıkladı.

Araştırmada, öğrencilerin yüzde 42.5'i dershaneye gitmeden sınavı kazanmanın çok zor olduğunu ve yüzde 14'ü mümkün olmadığını belirtirken, yüzde 43.5'i bunun mümkün olduğunu söyledi.

Dev dershane sektörü
1980'li yılların başında sayıları 150'yi bulan dershanelerin sayısının bugün yaklaşık 4000'e varması, bu kurumların eğitim alanında büyük bir sektör olduğunu ortaya koyuyor. Geçen yıl içerisinde yasal dershanelere kayıtlı öğrencilerin sayısı bir milyona yaklaşırken, sektörde dönen milyarlarca dolarlarla yaklaşık 20 tam donanımlı üniversite kurulacağı belirtiliyor. Yıllardır izlenen politikalarla okullarda eğitimin niteliğinin düşmesi ve iki milyona yakın öğrencinin girdiği ÖSS sınavı sonucunda sadece yüzde 10'luk grubun dört yıllık bir fakülteye girebilmesi nedeniyle, öğrenciler dershanelere mahkum ediliyor.

Benzer bir durum ortaöğretime geçişte de yaşanırken, MEB yeni bir model uygulayacağını belirterek, sınav sayısını artıracağını açıkladı. Eğitimciler bu modelin paralı eğitim kurumlarına yönelmeyi daha da artıracağını vurguluyor.

yazici   mail